štvrtok 10. decembra 2015

Prečítané (november 2015)



 Ahojte všetci :) Znova vás vítam pri novom článku s názvom Prečítané. Už je to tretí raz čo robím tento typ článku a zatiaľ bol počet prečítaných kníh vždy rovnaký- 6. Neviem či je to dobré, alebo nie, no na to, že chodím do školy, vonku a musím sa učiť je to podľa mňa celkom fajn. Tento mesiac som prečítala hlavne veci z knižnice, ktorú som si v poslednom čase obľúbila pre skvelé knihy, ktoré som v nej objavila.

 A ešte jedna vec. Chcela by som sa ospravedlniť za veľký časový sklz, ale vôbec som nemala čas, ani chuť niečo napísať :) Ešte raz sa ospravedlňujem a poďme na to! :D
__________________________________________________________________
      

                                                      Mariotovi dediči: Blúdenie (Marja Holecyová) 4,5/5
 Začiatok novembra sa niesol v znamení Mariotových dedičov. Blúdenie je druhá časť tejto (dokonalej) série a ja som sa vtedy do tejto série zamilovala.
 Zatiaľ čo prvý diel bol viac- menej o spoznávaní sa zo všetkým, v tomto diele sa už všetko poriadne rozbehlo. Ide vlastne o útek Mariotových dedičov, ktorí sa ocitnú (nie len tak náhodou) v krajine zvanej Meattergia, kde je všetko pokojné a ľudia tam žijú bez bojovania. V tomto diele sa Mija a Miseag začnú spoznávať a pribudnú aj veľmi zaujímavé postavy, minimálne jednu z nich si zamilujete. :)




 Svoju päťku som si schovala na koniec (už som ho dočítala a... nechajte sa prekvapiť). Príbeh tejto knihy pokračuje tak, že vážne nebudete vedieť, či si Miseag robí srandu, alebo nie. Každopádne Mija príde hneď na dve veľmi dôležité veci, ktoré ešte musí urobiť. 
 Príbeh pokračuje tento raz v škole v Polise, do ktorej chodia Mija, Miseag aj ich priatelia. Znova spoznáte trocha postáv, ktoré príbeh poriadne "osladia". Nikdy neviete, čo sa ešte môže stať, je to napínavé, je tam aj štipka romantiky, určite sa máte na čo tešiť. :)



Na konci s dychom (Rebecca Donovan) 3,5/5
  Stalo sa vám už, že v prvom dieli knihy niekoho milujete a postupne ho začnete no, nemať radi? Presne toto sa mi občas stávalo pri Emme. Nebolo to tak celú knihu, ale v niektorých pasážach knihy som ju fakt nemala rada. Je mi to ľúto, pretože kedysi som ju fakt milovala za to, aká je silná. No teraz. Zdalo sa mi, ako keby Emma Thomasová občas stratila kúzlo. No nič.
 Každopádne kniha pokračuje na vysokej škole a Emma sa kvôli pohrebu svojej matky bude aj tak musieť stretnúť s Evanom (ktorý je našťastie ešte stále ten starý,, krásny a okúzľujúci Evan, ktorého milujem) a vykľuje sa z toho celkom zaujímavý príbeh. 

   Do tejto knihy som sa zamilovala. Okrem jej hlavných postáv som sa zamilovala do prostredia, deju a neviem do čoho všetkého ešte. Hlavne som sa však zamilovala do hlavnej hrdinky Celaeny. Nie je príliš veľa hlavných hrdiniek, ktoré by som zbožňovala tak ako túto mladú, sympatickú, krásnu ženu. Veľmi ju obdivujem hlavne kvôli jej inteligencii. 
 Ďalej som sa v tejto knihe zamilovala do Zámku zo skla. Viem, že to malo predstavovať chamtivosť kráľa atď., ale proste Zámok zo skla! Takže túto knihu vám jednoznačne odporúčam prečítať, neoľutujete!


 Táto kniha je moja srdcová záležitosť a milujem ju, takže možno sa nebude páčiť všetkým, ale ja ju mám jednoducho rada. Viem, že som ju síce čítala už v septembri, no kamarát si kúpil Vražednú léčbu, tak som si povedala, že re-reading celej série by bodol. 
 Každá z postáv je jedinečná, má charakter. Celý príbeh je prepracovaný.  Ja jednoducho Labyrint milujem, kvôli tomu brilantnému nápadu, ktorý postupne začína dávať zmysel. Ďalej sú tu postavy ako Thomas, Minho, Newt, Chuck a Teresa, takže neviem, ako by som to nemohla mať rada. Odporúčať každému, komu sa páčili Hry o život alebo Divergencia :)


 Pokračovala som druhou časťou Labyrintu, teda Zhoreniskom (ktoré mi v poličke ležalo už mesiac). Dosť dlho som plánovala ísť na Zhorenisko do kina, ale bohužiaľ mi to časovo nevyšlo. Film som už videla a je to vážne pecka, ale skoro vôbec nie je podľa knihy.
 Kniha je geniálna, páči sa mi zhruba rovnako ako Labyrint: Útek, je doplnená o množstvo nových postáv, je tam akcia a stanú sa tam veci, ktoré by ste fakt nikdy nečakali. Je úplne plná prekvapení a môžem vám sľúbiť, že počas jej čítania sa vážne nebudete nudiť :D



Dúfam, že sa vám článok páčil, aj keď som sa oneskorila o týždeň :) Ahoj!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára