pondelok 23. novembra 2015

The Hunger Games: Mockingjay 2 (recenzia na film)

Ahoj všetci :) Vítam vás pri novom článku. Dnes to bude reakcia na film The Hunger Games: Mockingjay 2. Včera som na tom bola v kine na 3D a musím povedať, že je to vážne pecka! Skvelé ukončenie tejto neobyčajnej série, ktorú som si úplne zamilovala.
 Na HG som sa veľmi tešila už rok dozadu, teda od toho, čo som bola minulý rok na Mockingjay part 1. Trailer som videla asi 20 krát (nepreháňam, viem všetky repliky z traileru :D). Bola som na tom v kine s kamáratmi a veľmi sme si to užili. Celé to bolo tak trošičku smutné a nebolo tam príliš veľa romantických scén (s Peetom samozrejme). Veľmi sa mi páčilo, že to bolo skoro celé podľa knihy a aj to čo nebolo bolo krásne vymyslené.

Začiatok filmu nadväzoval na koniec jednotky a celé to bolo fajn. Všetci boli v trinástom kraji a pripravovali sa na "veľké finále". Bolo to skôr plné špeciálnych efektov a okrem tých tam prakticky nebolo nič špeciálne. Celý film sa vtedy rozvýjal ešte veľmi pomaly a zo začiatku (prvých 15 minút) to nebola príliš veľká pecka.
 Ozajstné čaro filmu sa začalo až na scéne, ktorá bola tesne pred príchodom do Kapitolu. Vtedy sa film začal vážne rozbiehať a na scénu už pomaly prichádzal aj Peeta, takže všetko OK. Jedna zo scén, ktoré sa mi najviac páčili bola tá s tým olejom. V knihe nič takéto nebolo a veľmi sa mi to páčilo. Ďalšia z tých, ktoré sa mi páčili je tá s tými mutmi. (Vedela som čo príde, ale aj tak som sa zľakla, že som zvrieskla na celé kino :D).

Z filmu som mala dobré pocity, no prišlo mi, že je veľmi smutný. Okrem epilógu tam nebola žiadna scéna zo slnkom a bolo to dosť pochmúrne. No aj nepriek tomu tam bolo zopár scén na zasmiatie. Najviac tam "dávala" Johanna, ale tak to všetci čakali. Potom ešte Finnick, z ktorého výrazov tváre sa smialo celé kino. Čakala som, že Effie niečo vypotí, no akosi márne. Ale tak Effie je občas vtipná sama o sebe, nemusí nič hovoriť. (Inak tá vec s Effie na konci, bolo to vážne krásne ozvláštnienie na konci

Ja som sa tešila každému prekvapeniu od tvorcov, keďže som čítala knihy (a film bol úplne podľa knihy :)) Pre tých, ktorí nečítali knihy to však muselo byť samé prekvapenie, pretože tých scén "ktoré nikto nečakal" tam bolo vážne plno. Najviac však na konci, kde bol film úplne super. Na internete som sa síce nestretla s hodnotením- Bol to úplne brutálny film, no ono to naozaj brutálny film bol. Aj epilóg sa mi páčil, no rada by som videla aj to, ako skončili ostatné postavy príbehu. No ale čo už.
 Film bol krásny a ja ešte stále nemôžem uveriť, že je koniec. Už žiadne novembrové tešenie sa na Hunger Games. Ale aj tak sa Hunger Games stali malou súčasťou môjho ja. Za to im ďakujem.

Ďakujem vám za prečítanie recenzie :)