nedeľa 11. októbra 2015

Fanúšička (recenzia)

Autor knihy: Rainbow Rowell
Originálny názov: Fangirl
Rok vydania: 2015
Počet strán: 400 strán
Väzba: paperback

Hlavné postavy: Cath, Reagan, Levi, Wren

Obsah: Cath je fanúšička seriálového hrdinu Simona Snowa. Jasné, celý svet zbožňuje Simona Snowa... Cath je však fanúšičkou celý svoj život a je v tom fakt dobrá. So sestrou dvojčaťom Wren sa ešte ako deti ukryli v Simonovom svete a pomohlo im to zvládnuť matkin odchod. Čítanie. Druhé čítanie. Vypisovanie na fanúšikovské fóra, písanie fanfiction, prezliekanie sa za postavy na každú filmovú premiéru.
Cathina sestra už z fandomu vyrástla, ale Cath to nedokáže. Ani nechce.
 Obe sestry majú osemnásť a idú na výšku. Wren nečakane vyhlási, že nechce v internáte bývať s Cath, aby bola nezávislejšia. Dvojčatá sa rozdelia a Cath je vydaná napospas namosúrenej spolubývajúcej a jej očarujúcemu frajerovi. Jej profesorka si myslí, že fanfiction je koniec civilizácie, a pekný spolužiak sa chce rozprávať iba o slovách... Popri tom všetkom sa Cath ustavične bojí o milujúceho, no zraniteľného otca, ktorý ešte nikdy nezostal sám.
 Otázka znie: Zvládne to Cath? Dokáže to, aj keď ju Wren nebude držať za ruku? Je pripravená žiť vlastný život? A chce vôbec vykročiť vpred, ak to znamená, že musí opustiť Simona Snowa?


Prvý dojem: Obal knihy je podľa mňa veľmi vydarený. Je taký nie príliš "preplácaný", no zároveň ani nie úplne jednoduchý. Najviac sa mi na obale páči samozrejme obrázok Cath a Leviho :)  O knihe tento obrázok vypovedá fakt veľa, je výstižný a hlavne zaujímavý. A ešte jedna super vec. Písmená slova Fanúšička "vykúkajú". Dúfam, že viete čo tým myslím. :) Proste super začiatok.

_____________________________________________________________

Ak máte chuť na teen oddychovku, tak by ste určite mali siahnuť po tejto knihe. Je zábavná, milá, trocha sladká, nie veľká dráma, takže pre väčšinu je to radosť čítať. A ja nie som výnimkou. Knihu som mala prečítanú za 4- 5 dní, čo je fakt úplne super pri mojich povinnostiach. Je fakt super, no priznám sa, že to nie je kniha, od ktorej by som sa nevedela odtrhnúť. Je to vážne taká oddychovka a myslím si, že ani v angličtine by nebola problém, pokiaľ ste s ňou na úrovni stredoškoláka :)


Cath je veľmi múdre dievča, no keď príde na normálnych ľudí, je stratená. Najradšej by so svojou dvojičkou Wren žila vo svete Simona Snowa, skrytá pred realitou, no bohužiaľ prichádza vysoká škola a s ňou aj zmeny. Wren sa nechá ostrihať, už nie je takou fanúšičkou a nechce mať spoločnú izbu s Cath. 
 Na začiatku som Wren úplne neznášala. Dvojičky predsa majú mať nejaké puto a Wren sa ho snažila prerušiť. Veľmi som Cath ľutovala, pretože bola stratená, nič sa jej nedarilo, s nikým si nerozumela, nemala rada svoju spolubývajúcu, a mala starosti o svojho otca, takže jediné čo jej ostávalo bol Simon Snow. A Wren si zatiaľ žila rušný život vysokoškoláčky. Chodila na párty, opíjala sa, flirtovala a kto vie čo ešte. 



Pre Cath sa začína nová životná kapitola, nie len vysokou školou, ale aj predmetom Úvod písania do beletrie. Cath zisťuje, že nie je dobrá len v Do toho! (jej fanic o Simonovi Snowovi), ale je dobrá v písaní všeobecne. Ona sa však Simona stále, nechce vzdať. 
 Ďalej na scénu prichádza môj najobľúbenejší Levi (Reaganin priateľ), ktorý príbeh tiež poriadne zamotá. Cath sa postupne začne rúcať život, a každý jeden človek v príbehu jej ho postupne zmení. Od fanúšikov Do toho až po jej matku, ktorá sa rozhodne, že po tom čo svoje dcéry opustila, by sa znova chcela stať ich matkou. 
 Toto je jedna z mojich najobľúbenejších častí knihy, pretože príbeh sa začne komplikovať a mne sa veľmi páči, ako sa Cath zachová. Vtedy vidieť, že je veľmi zodpovedná a dobrosrdečná :)



 Na tejto knihe nie som zasa taký milovník postáv, no ak sa vám stane, že tie postavy už od začiatku nebudete mať radi, nebojte sa. Ja som si ich postupne skoro všetky obľúbila (hlavne tie hlavné, vedľajším som ešte niektorým doteraz neprišla na chuť) a dokonca som sa vedela vcítiť do ich kože :)
 Začnem hlavnou hrdinkou Cath posadnutou Simonom Snowom. Zo začiatku mi pripadala až príliš šibnutá, nemala som je príliš rada, no časom som si ju veľmi obľúbila. V určitých situáciách sa zachovala naozaj pekne a nebola už len múdrym dievčaťom. Bola dokonca aj vtipná a milá (keď chcela) :)
 Ďalej tu mám môjho obľúbeného Leviho, ktorý rozdával úsmevy na všetky strany. Je to ten typ chlapca, ktorého by chcelo stretnúť každé dievča. Je milý, dobrý, vtipný, bezproblémový, pekný- no proste ideál niekoho dokonalého. :)


Reagen, Cathina otravná spolubývajúca bola pre mňa na začiatku naozaj dosť otravná. Nemala som ju rada ani len trošičku, no ona bola jedna z tých postáv, ktoré som si obľúbila počas príbehu. Zo začiatku som si o nej kto vie prečo myslela, že je strašne hlúpa. Neviem, čím to bolo, ale keď ju Rainbow opisovala, tak som si ju nepredstavila ako príjemného človeka, ktorým sa počas príbehu podľa mňa stala.
 A nakoniec Cathine dvojča Wren. Zo začiatku pre mňa úplne zlá postava. Cath sa o nej viac zmieňuje, ako sa s ňou naozaj rozpráva. Nemala som ju rada na začiatku a vlestne ani počas príbehu a na konci? To nechám na vás :)
 Všetky postavy sa mi svojim spôsobom páčili, no neboli také výrazné, ako by som chcela. Aj tak som si túto knihu skutočne zamilovala a určite si ju ešte niekedy prečítam. 


_____________________________________________________________


HODNOTENIE
 Ak práve rozmýšľate nad kúpou nejakej YA knihy, a táto recenzia vás zaujala, tak neváhajte a kupujte. Po prečítaní tejto knihy, sa môj život nijako vpred neposunul, no bola som šťastná. Bola to krásne napísaná kniha a ak by som sa mala ešte raz rozhodnúť, tak sa znova rozhodnem pre ňu. :)
 Štýl písania Rainbow sa mi veľmi páči, no chýba mi tam možno viac opisovania prostredia. Ale tak je to jej štýl a ja môžem popustiť uzdu fantázie a viac si prestavovať. 
 Kniha sa mi vcelku páčila, no nebola som z nej až taká ohúrená, ako z kníh pred ňou. Preto je strhávam malý polbodík :) Sto ľudí, sto chutí a možno vás kniha véľmi ohúri :)

Moje hodnotenie: 4,5/5


Ďakujem za prečítanie recenzie. Ahoj!!! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára