sobota 31. októbra 2015

Prečítané (október 2015)



Ahoj všetci :) Vítam vás pri novom článku a opäť to bude článok Prečítané. Rozmýšľala som, že by som urobila článok na spôsob- toto som si kúpila za mesiac..., no väčšina knižných blogerov (už o dosť známejších) má za mesiac viac knižiek, ako ja za 3-4 mesiace, takže by to nebolo ono.
 Október je vždy taký pre mňa dosť hektický mesiac, pretože ne scénu nastupuje naša "obľúbená" škola. A keďže chodím na dosť ťažkú školu, tak toho učenia, testov a referátov nie je zrovna málo. No ja to zatiaľ nejako zvládam, pretože vám garantujem, že november je ešte 100x horší :D Ale už dosť písania o mojich "problémoch" (ktoré fakt nikoho netrápia) poďme na knihy.
 Na to, aké som "vyťažená" som za október prečítala celkom dosť kníh. Prvýkrát v mojom živote som sa pustila do motivačnej literatúry a myslím, že na na to mám ešte čas. Tak a teraz si už vážne poďme pozrieť, čo som za tento mesiac prečítala.
_____________________________________________________________


                                Mních, ktorý predal svoje Ferrari (Robin Sharma) 3/5
Prvou knihou, ktorú som za tento mesiac prečítala je teda tá mnou-spomínaná motivačná literatúra. Tento príbeh je o právnikovi Jullianovi, ktorý jedného dňa dostane v súdnej sieni. Jullian sa vydá na cestu do Indie a dva roky o ňom nikto nepočuje. Až raz zaklope na dvere svojmu dlhoročnému spoločníkovi, ale nie ten starý Jullian- tučný a nahnevaný právnik. Na dvere mu zaklope mních v oranžovom rúchu s úsmevom a rozpráva mu o tom, ako znova našiel samého seba. Kniha je veľmi zaujímavá, no podľa mňa je skôr pre ľudí, ktorý sa takýmto veciam venujú, alebo aspoň pre staršiu vekovú kategóriu. :)



            Fanúšička (Rainbow Rowell) 4,5/5
A opäť je tu úžasná Rainbow so svojou knihou Fanúšička.O tejto knihe som vedela, že bude úžasná ešte skôr, ako som ju začala čítať. Čítala som na ňu pár recenzií a všetky ju chválili. Kniha je o dvojičkách- Cath a Wren, ktoré idú na vysokú školu. Obe sú veľké fanúšičky Simona Snowa. Cath píše dokonca aj vlastný fanfic Do toho!, ktorý má úspech po celom svete. Wren sa však chce so Simonom rozlúčiť a na plno sa oddať vysokoškolskému životu. Dokonca odmieta na vysokej mať spoločnú izbu s Cath. Cath vôbec nechce odísť na vysokú, pretože, to znamená nechať samého ich otca, ktorý na tom psychycky nie je najlepšie. Cath sa s tým všetkým však musí popasovať! Úžasná kniha, jednoznačne odporúčam :)

Po knihe Fanúšička som dostala chuť prečítať si ďalšiu knihu od Rainbow, ktorú vlastním už rok, takže Eleanor a Park. Keď som ju čítala prvýkrát tak ma dej až tak neohromil, no teraz som z neho bola absolústne unesená. Je to príbeh o dvoch rozličných, ľuďoch, ktorí žijú v inom domácom prostredí- o Eleanor a Parkovi. Títo dvaja sú spolužiaci a postupne si k sebe nájdu cestu. Túto knihu vám jednoznačne odporúčam všetkými 10. :) Dúfam, že si ju obľúbite tak, ako ja. Ďalej dúfam, že vám taktiež v srdci zanechá také pekné "miestečko" ako mne (neviem ako inak to napísať) :) Knihu vám odporúčam (tak ako každú) :D



 Túto knihu som mala požičanú z knižnice, a naozaj ju veľmi chválim (moja recenzia na ňu o tom svedčí :) ) Kniha je o 14 ročnej Miji, ktorá pochádza z Nitry. Mija sa jedného dňa dozvie, že svet čar a kúziel nie je iba rozprávka, ale skutočnosť. Odvtedy sa pre ňu stáva dokonca jej svetom. A ona nie je obyčajná čarodejníčka- je dcéra najobávanejšieho čarodejníka sveta, a starešinovej dcéry (tiež veľmi talentovanej čarodejníčky). Mija to preto v tomto svete nemá ľahké. Musí sa vysporiadať s novým svetom aj s tým, že ju v ňom nikto nemá naozaj rád.



 Po zhruba pol roku som sa konečne dostala k tejto knihe. Má ju totiž kamarátka a predo mnou ju čítalo asi 10 ľudí. Recenzie na ňu sa možno dočkáte a možno nie :( 
 Miles je úplne obyčajný chlapec, ktorý žije nudný život bez kamarátov. To, čo ho fascinuje sú posledné slová. Jeho život sa zásadne zmení, keď príde na výšku a spozná Plukovníka, Takumiho a hlavne bláznivú Aljašku. Aljaška je jednoducho iná ako ostatní. Je geniálna, no zároveň sa občas nevie ovládať.  Miles (Rambo) je ňou jednoducho fascinovaný. A práve s touto partou priateľov sa začína tento senzačný príbeh. 


Strácam sa v tebe (Jasinda Wilder) 4/5
  A október mi ukončila kniha Strácam sa v tebe. Táto kniha vo mne zanechala veľa zmiešaných pocitov. Občas som sa smiala, občas som nechápala čo tá Nell robí, chvíľami som plakala, bolo to vážne zmiešané. Každopádne som nad knihou veľmi premýšľala a ak máte chuť na niečo z čoho sa budete cítiť tak všeliako tak určite choďte do tejto knihy!
 Hlavnou hrdinkou je Nell, ktorá začne chodiť zo svojim najlepším kamarátom z detstva- Kyleom. V jeden osudný víkend sa spolu vyberú na chatu, kde Kyle požiada Nell o ruku. No ona povie nie... Vtom sa na Kyla zrúti strom a on zomrie. Nell sa musí naučiť bez neho žiť no to sa do toho primotá aj Kyle-ov starší brat Colton. 

Ďakujem za prečítanie :) Ahojte!!! :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára