sobota 3. októbra 2015

Prečítané (september 2015)



Ahoj všetci, vítam vás pri mojom novom článku. Tento formát článkov sa bude nazývať Prečítané, a bude zahŕňať knihy prečítané v tomto mesiace. Ku každej knihe napíšem aj takú mini- recenziu. Dúfam, že sa vám to bude páčiť.
_________________________________________________________




Džínsový denník 4 (Zuzka Šulajová)
Džínsový denník sa opäť v plnej sile vracia, a popisuje život Pauly na vysokej škole. Inými slovami- Je to bomba! Vy to o mne ešte neviete, ale som veľmi veľký fanúšik Džínsového denníka. Vždy ma dokáže prekvapiť a je to taká pohodička. Rada sa smejem nad Paulou, a keďže som v podobnom veku ako ona (bola :) ) tak sa s ňou porovnávam. Ak ste fanúšikmi románov, tak si túto knihu nenechajte ujsť, je naozaj skvelá. Veľa nových, ale aj starých postáv, nové príbehy a opäťvýborná zábava s Paulou Semokovou. :)



Pýcha a predsudok (Jane Austen)
Príbeh z 18. storočia, ktorý sa odohráva v Anglicku vás určite uchváti. Je to príbeh lásky, spoločenských rozdielov a hlavne veľkej úprimnosti hlavnej hrdinky Elizabeth, ktorá sa musí potýkať s problémami týkajúcimi sa správania a vystupovania v spoločnosti. Príbeh sa začína príchodom pána Bingleyho, bohatého pána, do časti Anglicka v ktorej býva Elizabeth Bennetová so svojimi štyrmi sestrami. Pán Bingley si so sebou privedie aj svojho priateľa pána Darcyho, čo veci ešte viac zamotá. Túto knihu jednoznačne odporúčam, je to skvelé čítanie pre všetkých.

                                                                                                                                                                                            
                                     Krásni a mŕtvi 1 (Eden Maguire)
Kniha Krásni a mŕtvi je mysteriózny príbeh lásky. Celé sa to začne veľmi zvláštnou vecou. Na strednej škole v malom mestečku za jeden rok zomrú štyria ľudia. Jedným z nich je aj Darinin priateľ Phoenix. Štyri dni po jeho smrti sa vydá na prechádzku, kde zbadá starú opustenú budovu. Nazrie do nej a vidí v nej Jonasa, Arizonu, Summer, svoju lásku Phoenixa a aj staršieho muža, ktorý je ich vedúcim. Hovoria si Krásni mŕtvi a na svete sú preto, aby sa dozvedeli pravdu o svojej smrti. Darina sa im pokúsi pomôcť. Je to šanca, že ešte uvidí Phoenixa. Táto kniha je pekná oddychovka a aj keď poznám lepšie knihy, ak si chcete odpočinúť, tak je fajn.




Hobit (J.R.R. Tolkien)
Hobit je kniha pre veľkých aj malých, starých či mladých. Jednoznačne jedna z mojich obľúbených kníh, ku ktorej sa vždy rada vraciam. Magický príbeh plný dobrodružstva, ktorý proste musíte prečítať. Rada ho čítam, je to taký malý únik z reality, na výpravu trpaslíkov, ktorý chcú získať späť svoju Osamelú horu. na tejto knihe sa mi páči snáď úplne všetko. Od hlavných postáv po tie vedľajšie, od prvej kapitoly po poslednú. Pokiaľ ste fanúšikom dobrodružných príbehov, tak si túto knihu nemôžete nechať ujsť.





Ako ste už mohli vidieť v mojej recenzii, táto kniha ma doslova uchvátila. Uchvátil ma na nej jedinečný príbeh chlapca, ktorý sa prebudí vo výťahu a pamätá si jedine svoje meno. Potom príde na miesto plné chlapcov, a nikto netuší čo tam robia. Kniha je veľmi zaujímavá, a je to fakt veľká akcia. Nie je tam príliš veľa lásky, postavy sú tiež úžasné. Každá z postáv je jedinečná, má charakter. Teresa nie je vôbec iba hlúpe dievčatko. Celý príbeh je prepracovaný a dáva zmysel. Tejto knihe dávam veľmi vysoké hodnotenie, a ak chcete siahnuť po nejakej knihe (a nemá to byť román) tak ju jednoznačne odporúčam.



Kniha ako stvorená na jesenné večery. Kniha ktorá vás donúti premýšľať nad životom a nad tým, ako by ste sa v Charlieho koži správali vy. To je kniha The Perks of Being a Wallflower. Na tejto knihe sa mi páči to, aká je jednoduchá a zároveň je taká zložitá, že nad ňou premýšľate ešte dlho po jej prečítaní, premýšľate či to je vážne to čo vám chcel Charlie povedať. Na knihe sa mi páčilo všetko. Jednoducho má kniha chytila za srdce. Najviac však tri hlavné postavy tohto príbehu. Charlie, Sam a Patrick sú proste skvelá trojka. Všetci traja mi veľmi vstúpili do srdca, pretože sú veľmi originálni a všetko čo urobia je veľmi spontánne a také teenagerské. Táto kniha patrí k najobľúbenejším nielen mňa, ale väčšiny teenagerov.

____________________________________________________________

Dúfam, že sa vám moje Prečítané knihy páčili. Boli dosť rôznorodé a tak som o každej knihe písala inak. Neviem či to takto budem robiť vždy, ale zatiaľ áno, kým si nenájdem taký úplne "svoj štýl písania", ktorý mi sadne najviac. Dúfam, že sa vám článok aspoň trochu páčil.

Ďakujem za prečítanie :) Ahoj

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára