The Perks of Being a Wallflower (recenzia)

Autor knihy: Stephen Chbosky
Slovenský názov: Charlieho malé tajomstvá
Rok vydania: 1999 (sk 2012)
Počet strán: 213 strán
Väzba: paperback
Hlavné postavy: Charlie, Sam, Patrick

Obsah: Charlieho malé tajomstvá sú o dospievaní. Charlieho listy sú oveľa intímnejšie ako denník, sú smutné aj veselé, tragické aj komické. Nevieme, kde žije, nevieme, komu píše, vieme však o svete, o ktorom píše. Snaží sa žiť svoj život najlepšie, ako vie, no zároveň uteká pred jeho nástrahami a dostáva sa do sveta prvých rande, rodinných drám a nových priateľov. Sveta sexu, drog a kultovej Rocky Horror Picture Show, sveta, v ktorom je potrebná len úžasná pieseň na úžasnej ceste k nekonečnosti.

Prvý dojem: Obálka knihy je veľmi pekná, taká celkom jednoduchá. Ale priznajme si to v jednoduchosti je krása. Najmä pri tejto knihe to je celé o obsahu. A verte mi- táto kniha je jedným z najkrajších odkazov mladým :) Je vtipná, šťastná a smutná zároveň. Nebudem sa tu rozpisovať o dokonalosti tejto knižky naveky, poďme už na samotnú recenziu.

_____________________________________________________________

Už dlho som si hovorila, že si túto knihu jednoducho musím prečítať. Dej som síce už poznala, pretože som videla film, ale určite všetci vieme, že knihu a film jednoducho nemôžeme porovnávať. Bola to príjemná zmena po sci-fi knihách a samých akciách. Na to, že si chcem túto knihu prečítať, som prišla vtedy keď som si znova pozrela film. (Viem, videla som ho už predtým a neprečítala som si knihu?) Tak som si ju našla na internete a prečítala. Zistila som to, čo väčšina ľudí o tejto knihe hovorí.

Ale začneme pekne poporiadku. Najprv vám vysvetlím o čom vlastne táto kniha je.                  Kniha The Perks of Being a Wallflower sa odohráva v roku 1991. Celá je založená na listoch, ktoré Charlie adresuje nám. Píše v nich o svojich pocitoch a o veľmi silných veciach, ktoré prežíva.  Charlie je veľmi jedinečný človek, ktorý práve prežíva smrť svojho najlepšieho priateľa čo ďalej znamená , že nemá žiadnych priateľov.

To sa však zmení akonáhle spozná Patricka a jeho nevlastnú sestru Sam. V ten moment sa s Charlieho stáva človek, ktorý si užíva každý moment a zároveň pocíti, že život nie je vždy taký, aký si ho predstavujeme. Charlie do svojich listov dáva všetko a keď ich čítate, máte pocit, že Charliemu dokonale rozumiete a, že je to naozaj veľmi múdry chlapec.

Charlieho si určite hneď zamilujete a ja sa priznávam, že v knihe nebol nikto, koho by som nemala rada (možno som trochu nemala rada Charlieho bratrancov a sesternice, ale tých nepočítame :) ) Všetci sú veľmi prirodzení a taký svojskí, že si ich podľa mňa hneď zamilujete. Hlavne tri hlavné postavy. Charlie je samotársky chlapec, ktorý až príliš myslí na druhých a každý z nás by si prial mať takého kamaráta, ako je on. Je veľmi empatický a jeho dobré vlastnosti sú vlastne tými zlými.           Sam je okúzľujúce mladé dievča, ktoré nezaujíma názor ostatných. Keď niečo robí tak na 100% a preto sa mi už od začiatku veľmi páčila. Prežila si už svoje a preto sa na svet trochu viac negatívne akoby mala, no mne sa to na nej páči.                                                                                    A nakoniec Patrick. Chlapec, ktorý sa nehanbí za to, kto je ani čo robí. Všetko robí s láskou a s humorom takže otázka- Kto by ho nemal rád?

HODNOTENIE

Túto knihu odporúčam ľuďom, ktorí majú radi knihy o živote prikrášlené trochou lásky a hlavne veľkého priateľstva a obetovania sa. Ak chcete nájsť zmysel života, či sa trochu odreagovať, toto je tá správna kniha.                                                                                                                                                          Na knihe mi vyhovuje vážne všetko, od autorovho štýlu písania po každé jedno zvolené slovo. Nad touto knihou som celkovo veľa premýšľala a ešte stále premýšľam. Je to jedna z najlepších knižiek, ktoré som čítala a dosť reálne uvažujem, že si ju kúpim v slovenčine. Čo si o tom myslíte vy? :)

Moje hodnotenie: 5/5

Ďakujem za prečítanie recenzie. :) Ahoj!