nedeľa 8. novembra 2015

Mariotovi dediči: Blúdenie (recenzia)

Autor knihy: Marja Holecyová
Séria: Mariotovi dediči
Diel: 2/4
Rok vydania: 2010 (Fragment)
Počet strán: 352 strán
Väzba: hardback
Hlavné postavy: Mija, Miseag

Obsah: Veštba, ktorá zmenila život Mariotových dedičov, sa začína napĺňať. Mija a Miseag stoja pred súdom za to, že vnikli do tajnej Komory ľubietovského čarodejníckeho klanu. Súd však preruší nečakaná udalosť, ktorá dedičov zavedie na ďalšiu dobrodružnú cestu. V tajomných lesoch musia čeliť novým nebezpečenstvám – útokom orlajov aj vodných ľudí –, až sa napokon dostanú do legendárnej Maettregie. Pomôže to Miji lepšie pochopiť jej poslanie v čarodejnom svete? Odhalí Miseag podstatu Knihy odpovedí a dosiahne s jej pomocou to, po čom túži? Podarí sa tým dvom napokon v bezpečí vrátiť do svojich klanov? A akú úlohu v tom všetkom zohrá obávaný Marioto? 


Prvý dojem: Na túto knihu som sa veľmi tešila a keď som ju videla, až som zhíkla od radosti. Prvý dojem z knihy je samozrejme fajn, aj keď mi trošililinku vadí, že pointu tých obálok sa vždy dozvieme až niekedy pri konci. No zároveň je to také tajomné, takže fajn. Opis knihy na začiatku je veľmi pekný a necháva čitateľov na vážkach. Myslím, že opis aj obálka sa veľmi vydarili a táto kniha vyzerá v knihovničke fakt super :D

___________________________________________________


Ako som už vyššie spomínala, na túto knihu som sa nehorázne tešila a keď som ju videla na regáli medzi Fantasy, moje srdce zaplesalo (dobre, možno to vyznelo až príliš poeticky) Každopádne už po prečítaní tejto knihy vám môžem s radosťou oznámiť, že táto kniha ma zrejme neprestane prekvapovať. Plno neočakávaných zvratov, premyslený a akčný dej, trocha romantiky... čo viac si priať. Myslím, že nemusím dlho otáľať (dnes som fakt poetická :D) a môžem ísť na to.   

 Príbeh druhej knihy sa začína súdom, ktorý nečakane prerušia zradcovia (nie však skôr ako Perník stihne všetko vytárať). Zradcovia, unesú Miju a Miseaga, no Mija má magioly, takže sa zachránia. Na súd sa však vrátiť nemôžu (a nechcú), preto začínajú blúdiť po lese. 
 Cesta lesom pre nich však nie je vôbec príjemná, pretože v celom lese sú Zradcovia, čakajúci na možnosť chytiť ich.



 Miji sa pritom zdá, že ich celý čas niekto sleduje, no ak by to boli zradcovia, určite by ich už chytili. Po bitke s vodnými mužmi sa pri nich pristavia zvláštny ľudia, ktorý si hovoria Maetreggovia- ľud mieru. 
 Tí si ich prichýlia a tak sa Mija s Miseagom dostávajú do krajiny Ľudu mieru. Miji sa pritom niečo nepozdáva, no nechce nič zakríknuť, preto je ticho. Maetregovia sa k nim správajú dobre a dokonca si nájdu aj kamarátku- dcéru starešinu Nadrigu (ktorá je iná :) ) Maettergia pre nich teda nie je zlá a obaja v nej ostávajú.

 V Meattergia sa jedného dňa k Miji pripojí starec, ktorý jej v myslí hovorí, že sa tam stalo niečo zlé a Mija môže vyolať minulosť jedine pomocou magiol, preto sa ich musí naučiť ovládať.
 Zatiaľčo Mija sa učí ovládať magioly, Miseag spoznáva klan, v ktorom sa narodila jeho mama. Čoraz viac sa mu tam začína páčiť. Pre Maetregov totiž nie je Mariotov dedič, ale dobrý a šikovný chlapec.
 Situácia však dlho neostane takáto  a Mija s Miseagom sa nakoniec aj tak budú musieť spoľahnúť sami na seba a na svojich priateľov. :)


                                   "Mija, sľúb mi, že sa oňho postaráš!"


Táto kniha sa mi páčila viac ako predurčenie. Bolo tam viac akcie, romantiky :D a jedným z dôvodov bola aj Meattergia, ktorú som si hneď zamilovala. Veď kto by nechcel žiť v zelenej krajne plnej zázračnej ludrefory, kde sa všetci k sebe správajú láskavo? Až na ten boj, ten mi vadil.
 Keď dediči zistili (alebo im to Natriga povedala), že to je len klamstvo, bola som veľmi smutná. Asi preto, že v každej jednej knihe, ktorú som v poslednej dobe čítala je tá krajina skôr taká "skazená".



_______________________________________________________

                                                  HODNOTENIE
 Prečítala som si Blúdenie, ktoré sa dá opísať jediným slovom- Weaga! :D Je vidieť, že autorka sa od prvého dielu veľmi zlepšila a z tejto knihy si beriem len to najlepšie. Všetkého tam bola tak primerane- boja, akcie, romantiky :D Prvý diel bolo skôr také spoznávanie, no v druhom dieli sa to všetko začalo krásne vykresľovať. Som šťastná, že mám doma aj tretí diel (ktorý momentálne čítam a už som skoro na konci :)) Ak si práve plánujete kúpiť nejakú fantasy knihu a neviete akú tak by som sa rozhodla pre sériu Mariotovi dediči. Celkovo je to veľmi super. Mňa to vôbec nesklamalo- práve naopak. 

Moje hodnotenie: 4,7/5 

                                                     Ďakujem za prečítanie tejto recenzie. Ahoj! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára