Mariotovi dediči: Odhalenie (recenzia)

Séria: Mariotovi dediči
Diel: 3/4
Rok vydania: 2011 (Fragment)
Počet strán: 368 strán
Väzba: hardback
Hlavné postavy: Mija, Miseag

Obsah: Keď Mija na konci druhej časti série odchádzala z Magradu, uvedomila si, že s Miseagom stoja ešte len na začiatku cesty. Proti vlastnej vôli pomohla Mariotovi stať sa neporaziteľným, hrozí vypuknutie vojny a dediči teraz letia s priateľmi do Polisu, aby to oznámili Hlave Spoločenstva. Netušia však, že aj Henrich Arabes má pre nich novinky, ktoré výrazne zasiahnu do ich životov. Ako prijmú obávaných dedičov v novej škole? Kto je tá záhadná prenasledovateľka, čo ich neustále pozoruje? A prečo sa ich niekto pokúša napadnúť? Dedičov čakajú nové dobrodružstvá v Čiernej more, na Maškarách či vo Vodnom zámočku. Podarí sa im opäť vyviaznuť so zdravou kožou? A dokážu sa vyrovnať s problémami, ktoré doteraz nepoznali? Lebo Mija a Miseag zisťujú, že napriek svojej veľkej moci zostávajú v jednej oblasti aj oni dvaja úplne bezmocní...

Prvý dojem: Na túto knihu som sa veľmi tešila (ako na každých Mariotových dedičov), no tentoraz hlavne preto, pretože na konci druhej časti to medzi Mijou a Miseagom začínalo iskriť a celkovo sa príbeh začal pekne rozvíjať, takže som sa na túto knihu vrhla hneď po prečítaní Blúdenia. Obálka je pekná, príde mi najzaujímavejšia zo všetkých. Veľmi sa mi na týchto knihách páči, že každá kniha je ladená do iného farebného tónu.
__________________________________________________________________

Sama neviem, prečo som si tieto knihy tak veľmi obľúbila. Pred dvomi mesiacmi som o niečom ako Mariotovi dediči ani netušila a zrazu sa tieto knihy stávajú jednou z mojich obľúbených sérií. Je to vážne neskutočné, že som na túto knihu natrafila a bez toho, aby som o nej čo i len trošičku niečo tušila, prečítala som ju. A páčila sa mi. Verte či nie, toto sa mi stalo možno prvý- druhý krát v živote. A je to vážne super.
 Od tejto knihy som veľa očakávala a myslím, že ešte viac som dostala. No nič, poďme na to, nech vám tu zhrniem svoje pocity z knihy.

Príbeh Odhalenia sa začína rozhovorom s Mijiným strýkom Heinrichom, ktorý Mariotovým dedičom a ich priateľom navrhne, aby sa presťahovali do Polisu, čo je hlavné mesto celého spoločenstva.
 Polis je veľmi veľké mesto, nie ako Ľubietová. V Polise môže žiť každý, dokonca aj nehodník ako Mijin oco Ivan. Polis je pre mňa pre to také mest snov. Ale ako všetci vieme aj mesto snov má dve strany. Ako všetko.

Zatiaľ čo Danka, Bart a Pete, bývajú v náhradnom ubytovaní, Mija, Miseagom a Ivan, bývajú v Heinrichovej vile Perle. Bývajú tam aj s Didou- Heinrichovou priateľkou. Neviem, či som jediná, ale Didu som neznášala od začiatku až do konca. Oveľa radšej som mala Adrianu :D

Okrem nového bývania je tu aj nová škola, ked sú nový ľudia. Ale medzi tými novými je aj Natriga, či Geka (Miseagova kamarátka a zároveň aj dcéra Grigoriasa Zka).
 Zatiaľ čo Natriga sa obšmieta okolo Barta, Geka sa čoraz viac začína priateliť s Miseagom, čo sa prestáva páčiť Miji. Mija a Geka sú už od začiatku veľké rivalky, čo je veľmi dobré oživenie knihy (samozrejme všetci vieme, komu držím :) ) A v tomto bode sa začína rozvíjať aj ľúbostná stránka knihy. Už sa ukazuje, že Mija je zaľúbená do Miseaga, Miseag je pobláznený Gekou (vôbec to nie je povedané obrazne), Geka využíva Miseaga, Bart s Natrigou sú šťastný, Pete len preberá dievčatá, Danka si stále hľadá svojho princa a Heinrich si stále nevie vybrať správne. No kde je v tomto všetkom Ivan?

Túto otázku Ivan Miji (a aj sebe) položil viac krát. No bohužiaľ Mija mala príliš veľa problémov a starostí. Ivan si za svoj posledný čin odomňa zaslúžil "titul" najväčšieho hrdinu knihy. Miji obetoval celý svoj život a ani ja som si to neuvedomovala, no Ivan sa pre ňu obetoval. Zaslúžil si byť jej otec viac ako Marioto.

HODNOTENIE
 Séria Mariotovi dediči sa podľa môjho skromného (no jasné) názoru zlepšuje každým jedným dielom. Čoraz viac sa mi páči, pretože som veľmi romantická a v tomto dieli sa Mija už naplno venuje otázke Miseaga, aj keď Miseag je pobláznený do Geky. Čoraz viac sa mi to páči, pretoe okrem romantiky už prichádza aj na akčnosť. Schyľuje sa k vojne a hlavne Grigorias pritvrdzuje.
 Veľmi mi vyhovuje štýl písania autorky, všetkého je tam tak akurát. Milujem jej postavy a celkovo jej fantáziu. Čoraz viac sa vyžíva vo vymýšľaní rôznych dokumentov a vecí, aby príbeh ozvláštnila. No nachávam si tu ešte malilinkú rezervu na štvrtý diel (ktorý si určite zamilujem, veď ako inak?). :)

Moje hodnotenie: 4,8/5

Tak dúfam, že sa vám recenzia páčila a prejem vám pekný deň :) Ahoj!