pondelok 16. novembra 2015

Moje najobľúbenjšie knižné série

 Ahoj všetci, vítam vás pri tomto článku, v ktorom som sa rozhodla vám priblížiť mojich 9 najobľúbenejších knižných sérií. V poslednej dobe mi príde, že ani nič iné ako knihy s pokračovaním nečítam. Nie, že by som iné knihy nemala rada (to v žiadnom prípade), no občas sa mi stáva, že by som chcela ďalšie pokračovanie, no bohužiaľ, nič také sa nekoná. Sú tu samozrejme aj ľudia opačného názoru, v poslednom čase som sa dosť obšmietala okolo Džínsového denníku a narazila som na ľudí, ktorí boli názoru, že Zuzka mala skončiť už pri 3 dieli (mňa sa to vážne netýka, pretože na každý Džínsový denník sa teším ako blcha :D ), no na takéto reakcie mám tiež svoj názor. Niekedy je síce menej viac, no príbehy Pauly, či Clary a Jace-a sú voči tomuto imúnne :D Milujem ich a asi budem aj keď budem mať tridsať, pretože sú to príbehy, ktoré nemôžete skaziť. Tak takýto je môj názor na takéto reakcie. A ak mu ste sa ešte nepresvedčili, tak sa pozrite na stránku Zuzky, kde fanúšikovia žobronia o nové diely :D

 Myslím, že by som už nemusela zdržiavať, preto poďme na to!

Harry Potter (J. K. Rowling)

Knihy o čarodejníkovi Harrym sú proste jedna veľká klasika, ktorú by si mal prečítať každý. Asi nepoznám človeka, ktorý by si tieto knihy prečítal a povedal "Nie ďakujem." 
 Sú moje najobľúbenejšie a nikdy som nečítala nič lepšie. Viem, že tieto knihy som začala čítať ako 9- ročná a vrátim sa k nim aj ako 30- ročná. Ešte v skratke- sú o Harrym Potterovi, sirote, ktorý sa dozvie, že je čarodejník. Je slávny, pretože zabil najobávanejšieho čarodejníka všetkých čias- Lorda Voldemorta.




   Hunger Games (Suzanne Collins)
 A mám tu ďalšiu z "povinných sérií", teda knihy, ktoré by si mal prečítať každý. A tentoraz sú to Hunger Games. Hneď na začiatok, som jedným zo "starších fanúšikov". Knihu som čítala asi 2 a pol roku dozadu (nie až, keď bol film v TV :) ) Od začiatku ma knihy uchvátili a až doteraz som ich fanúšik (škoda, že už aj filmy končia :( ) 
 Ak ste o príbehu nepočuli, tak sa odohráva v štáte Panem (budúca Severná Amerika). Celému štátu vládne hlavné mesto- Kapitol, okolo ktorého je 12 krajov. Každý rok vyberú zo všetkých krajov chlapca a dievča, ktorých pošľú na Hry o život, odkiaľ vyjde iba jeden víťaz. To však zmení Katniss Everdeen. 


 Divergencia (Veronica Roth)

 Divergencia je iste jedna z nejlapších sérii, ktoré som čítala. Je úplne iná ako ostatné, no páči sa mi hlavne nápad tejto série. Milujem všetky postavy, dej, príbeh, ja na nej milujem úplne všetko. Zatiaľ som bohužiaľ čítala len Divergenciu, Rezistenciu a Experiment, no určite sa v budúcnosti chystám aj na Štvorku. :) 
 Dej knihy sa odohráva v meste Chicago. Svet je rozdelený na 5 frakcií- Harmónia, Sebazaprenie, Otvorenosť, Informovanosť a Neohrozenosť. Ďalej sú tu ešte Odpadlíci, ktorí neprešli skúškou. Každý človek z mesta sa hodí presne na jednu frakciu. Tých, ktorí sa nikam nehodia, volajú divergentní. A presne taká je aj Beatrice Prior.

Percy Jackson (Rick Riordan) 

 Percyho by som mohla čítať jednoducho stále, nejako by ma neomrzel. Mám tieto knihy veľmi rada, zatiaľ som prečítala 4, no ani jednu z nich nevlastním (knižnica je dobrá vec :D ).
 Knihy sú o (na začiatku) 12 ročnom chlapcovi Percym, ktorý sa jedného dňa dozvie, že je poloboh, syn jedného z najmocnejších bohov Poseidóna. Preto ide do tábora polokrvných, čo je pre polobohov najbezpečnejšie miesto na svete. Musí sa naučiť bojovať proti príšerám. 


The Maze Runner

 Síce som z tejto série čítala iba jeden diel (v poličke už ma čaká aj druhý), no aj tak sa Labyrint pre mňa stal jednou z naj sérií. Milujem na ňom to, že je ganiálny. Zrejme to znie divne, no myslím to tak, že hlavné postavy sú úplný géniovia. Celkovo tieto knihy zbožňujem (aj slovenské preklady sa mi napodiv páčia). 
 Kniha sa začína, keď sa Thomas zobudí vo výťahu a nepamätá si nič, okrem svojho mena. Keď výťah zastane, ocitá sa na mieste, ktorému ostatní chlapci hovoria Flek. Áno, presne tak ostatní chlapci, žiadne dievča. Thomas sa však nechce uspokojiť s čakaním na nič a vydáva sa preskúmavať všetko. Aj Labyrint.

Selekcia
 Selekcia je príbeh, ktorý ma zaujal na prvý krát (nielen príbeh, aj obálka :D )
Neuchvátil ma až tak, ako som si myslela, avšak nemal od toho ďaleko. Práve preto je Selekcia jednou z mojich najobľúbenejších sérií. Zatiaľ som čítala Selekciu a Elitu (Prvá až na Vianoce)
 Príbeh sa odohráva znova v "budúcej Amerike", teraz však s názvom Illiea, kde si princ musí vybrať svoju nastávajúcu spomedzi obyčajných dievčat. Táto súťaž sa nazýva Selekcia a ocitne sa v nej aj America Singer.

The Mortal Instruments
 Nástroje smrteľníkov je jedna z mojich úplne najobľúbenejších sérií. Čo sa mňa týka, tak nie som tak úplne na upírov či vlkodlakov, nie som s nimi tak nejak stotožnená. Aspoň som si to myslela. Táto séria ma zaujala, a plánujem si ich aj kúpiť, ale no uvidíme. :D (inak som čítala už všetky- knižnica :D )
 Hlavnou hrdinkou knihy je Clary- 16 ročná dievčina, ktorá miluje kreslenie, svojho nevlastného otca Luka, mamu Joceline a svojho najlepšieho kamaráta Simona. Clary je v jeden deň úplne obyčajné dievča a  v ďalší sa z nej stáva Tieňolovec.
 Je to vážne úžasná fantasy kniha, ktorá má v sebe aj taký menší román, proste úžasná YA séria, ku ktorej sa určite ešte neraz vrátim. (Od 13 januára 2016 bude na ABC Freedom seriál s týmto námetom)


Džínsový denník

 Moja najobľúbenejšia séria dievčenských románov. (Prepáčte, že tu vidíte iba jeden obrázok, ale 10 minút som sa tu s tým trápila a nešlo to :D ) Konečne tu mám aj slovenskú autorku a musím povedať, že Zuzka je fakt dobrá.
 Séria je o prváčke na strednej Paule, ktorá je tak správne šibnutá, hanblivá a hlavnou témou života sú chlapci. Proste ako každé dievča v jej veku. Všetko sa to začína cez prázdniny, kedy spozná Patrika- chlapca svojich snov. A čo sa nestane, keď príde do školy- stretne tam dvojča svojej najlepšej kamarátky Denisy- Lukáša a aj Patrika. Obaja chlapci jej život poriadne zamotajú. A nesmieme zabudnúť na jej ďalšiu spolužiačku Gabrielu, ktorá je tak- trochu veštica. 
 Paulu si určite zamilujete, tak ako ja pred 3 rokmi. 

Mariotovi dediči
 Séria Mariotovi dediči sa stala jednou z mojich obľúbených iba celkom nedávno. Najprv som si myslelela, že autorka je Slovinka, no potom po prvých stránkach som prišla na to, že som narazila na skvelú slovenskú autorku.
 Musím sa priznať, že prvá kniha ma síce bavila, no nepovedala som si, že je to až taká úplná pecka. Ale od druhej knihy to bolo ešte o 100% lepšie. Momentálne sa teším na štvorku a síce ma to veľmi ťahá k spoilerom, no povedala som si, že nie. 
 Kniha je o 14-ročnom dievčati, ktoré zistí, že mágia nie je len výmysel a ona sama je čarodejníčkou. Z Nitry teda ide do ľubietovej, kde sa učí čarovať spolu s ďalšími mladými čarodejníkmi.


Ďakujem vám za prečítanie článku :) Ahojte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára